1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. RTÜK'ten Fox TV Başta Olmak Üzere Toplam 4 Kanal ve 2 Radyoya Ceza!
RTÜK'ten Fox TV Başta Olmak Üzere Toplam 4 Kanal ve 2 Radyoya Ceza!

RTÜK'ten Fox TV Başta Olmak Üzere Toplam 4 Kanal ve 2 Radyoya Ceza!

RTÜK hangi kanallara ceza kesti? Ceza sebepleri neydi? Hangi maddeye karşı gelindiği için kanallara idari para cezası verildi? Fox TV ve Halk TV'ye ceza şoku!...

A+A-

RTÜK hangi kanallara ceza kesti? Ceza sebepleri neydi? Hangi maddeye karşı gelindiği için kanallara idari para cezası verildi? Fox TV ve Halk TV'ye ceza şoku! Bu kanallara neden ceza kesildi? Detaylar haberimizde yazıyor.Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Halk TV, Fox TV, Tele 1, TV 8, Radyo Spor ve Kafa Radyo'ya yayın ilkelerini ihlal ettikleri gerekçesiyle farklı cezalar verdi. Verilen cezaların temel sebepleri arasında devletimizin koronavirüs ile ilgili almış olduğu önlemlerin gerçeklikten uzak bir şekilde yansıtılması ve halkı paniğe sürüklemek yer alıyordu. Bu ve birçok sebep baz alınarak 4 kanallara beraber 2 radyoya yüksek miktarda idari para cezası kesildi. Kurul, 22 Nisan 2020'de Fatih Portakal'ın her akşam sunmakta olduğu haberin sonundaki künye bilgilerinde FETÖ/PDY üyeliği sebebi ile tutuklanan  Ercan Gün'ün adının "haber planlama müdürü" şeklidne gösterilmesi ve görevde olduğu izlenimi yaratılması sebebi ile Fox TV'ye de üst sınırdan idari para cezasına karar verdi. "Gün Başlıyor" isimli programda sunuculuk yapan Can Ataklı'nın, TBMM'de yemin etmediğini öne sürerek yeni Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nu aşağılamaya yönelik sözlerde bulunan ve tezyif eden ifadeler sarfetmesi nedeniyle Tele 1'e ceza verildi.

İki Radyo İçin Covid-19 Cezası

"Sabah Sporu" isimli radyo programında katılımcı kişilerin koronavirüs ile ilgili devletimiz tarafından alınmış önlemlerin ve açıklanmış bilgilerin gerçeklikten uzaktan yakından benzerlik göstermeden medyaya servis edilmesi, yayın esnasında salgının ciddiyetine vurgu yapılmak istenirken korkuya ve gücendirmeye sebep oldukları gerekçesiyle Radyo Spor'a idari para cezası verildi RTÜK "Nihat'la Muhabbet" programında kaba,aşağılayıcı ve argo ifadeler kullanılması gerekçesiyle Kafa Radyo'ya yaptırım uygulanmasına karar verdi. Yine Radyo Spor'da yer alan "Nihat'la Sivrisinek" isimli programda  6112 sayılı Kanun'un "yayın hizmetlerinin alkol, tütün ürünleri ve uyuşturucu gibi bağımlılık yapıcı madde kullanımına özendirici nitelikte olamayacağına" ilişkin hükümün ihlal edildiği gerekçesiyle 3 kez programı durdurma ve yayıncıya en yüksek miktarda para cezası uygulanması kararı alındı. Üst kurul, TV 8'e, çocukların ekran başında olduğu korumalı saatler içerisinde yayınlanan Survivor yarışma programındaki kavga, hakaret, ve kötü anlam taşıyan el hareketleri sebep gösterilerek  en üst tutar baz alınarak idari para cezası uygulanmasında karar kılındı.

KKTC MERKEZLİ KANALIN YAYIN İLETİMİ DURDURULDU

Kurul, Hakan Erçakıca'nın yaptığı Diyalog TV'de yayınlanmakta olan "Dünyaya Bakış" programı esnasında eski Liberal Demokrat Parti Genel Başkanı Besim Tibuk'un konuşmalarının bir kısmının Cumhurbaşkanı Erdoğan'a hakaret vasfı taşındığına  ve Türkiye Cumhuriyeti'nin bağımsızlığına ve bölünmezliğine zarar verdiğine karar verdi. KKTC'de yayın yapmakta olan Diyalog TV'nin izinsiz ve lisanssız şekilde Türkiye Cumhuriyeti aleyhine yaptığı programlar sonucunda yayın hizmetleri iletiminin durdurulacağı yönünde karara bağlandı.
Etiketler : ,

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.